Tuesday, July 26, 2011

Sedutan Artikel MWanita - MESEJ DALAM PENYATA KAD KREDIT


Mula menulis dalam Mingguan Wanita : Tahun 2003 
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk Artikel :  MESEJ DALAM PENYATA KAD KREDIT    
Bil 1444 July 2011


....Saya berpeluang berbincang secara peribadi dengan kaunselor-kaunselor AKPK tentang karenah pengguna perbankan yang datang memohon bantuan. Berkaitan hutang kad kredit yang menggunung ramai pelanggan AKPK sebenarnya tidak menyedari maklumat atau amaran yang diberikan dalam penyata mereka. Tak tahu saya samada ini sebab malas, sikap tidak ambil kisah atau masalah membaca. Kadang-kadang ada pengadu yang tidak percaya dan menyalahkan pihak bank kerana menindas mereka walhal dari segi akad, pelanggan telah bersetuju bahawa bank akan mengenakan caj sedemikian dan sanggup dikenakan tindakan undang-undang jika tidak melangsaikan hutang mengikut akad.........

(Untuk pembacaan seterusnya dapatkan Mingguan Wanita di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.)

    No comments: