Saturday, January 30, 2016

Tiga Strategi Jana Duit Dari Hartanah Yang Mungkin Tidak Sesuai Untuk Anda

Terdapat pelbagai cara yang kita boleh buat untuk jana duit melalui hartanah. Tiga yang popular di kalangan pelabur-pelabur hartanah ialah:

1) Strategi beli dan simpan.
2) Strategi beli dan sewakan.
3) Strategi beli dan jual.

1) Strategi beli dan simpan - Strategi ini adalah strategi yang paling mudah kerana selepas anda membeli rumah anda cuma perlu tunggu sahaja harga rumah tersebut naik.

2) Strategi beli dan sewakan - Prinsipnya kita membeli hartanah dan kemudiannya kita sewakan semula hartanah tersebut kepada orang lain. Sekiranya hasil sewa sama atau lebih dari ansuran bulanan dari pihak bank maka kita tak perlu keluarkan duit sendiri untuk membayar kepada bank. 

3) Strategi beli dan jual - Strategi ini antara yang strategi yang biasa digunakan oleh pelabur-pelabur hartanah dalam mendapatkan keuntungan dengan cepat. Maksudnya lepas beli tidak simpan lama sebaliknya akan dijual secepat mungkin.

Tetapi awas kerana ketiga-tiganya mungkin tidak sesuai untuk anda. Kelemahan strategi-strategi di atas ialah kita perlu memiliki hartanah, kalau tiada hartanah kita masih boleh guna kaedah rahsia yang diajar melalui kursus berikut.

Kursus dalam Bahasa Malaysia dan boleh belajar di rumah. Sokongan dari cikgunya pun ada.

No comments: