Saturday, January 02, 2010

Sedutan Artikel Mingguan Wanita - AKAUN SAYA KENA ROMPAK MELALUI INTERNET

Mula menulis dalam Mingguan Wanita : Tahun 2003
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Mukasurat: Bergantung pada editorial sekitar 76, 80 atau 86
Tajuk: AKAUN SAYA KENA ROMPAK MELALUI INTERNET
Bil 1363 Jan 2010

Artikel ini susulan kepada pertanyaan seorang pembaca yang pernah mengalami nasib seperti yang diceritakan dalam tulisan saya "PEROMPAK BANK INTERNET".

Kandungan surat asal:
Saya terbaca artikel tulisan anda di MIngguan Wanita Bil 1358 Nov 2009 bertajuk "Perompak Bank Internet" dan pernah menjadi mangsa kepada kegiatan ini pada bulan Oktober yang lalu. Harap encik dapat memberi sedikit panduan bagaimana atau adakah sebarang cara yang boleh dilakukan untuk mendapatkan kembali wang yang hilang itu? Untuk makluman, laporan polis telah dibuat & maklum balas dari pihak bank juga telah diterima. Berikut balasan pihak-pihak yang saya minta bantuan.

Dipetik dari surat Bank XXXX kepada saya:

" We would like to clarify that a valid username and password were used to access your account via bankx.com.Based on our investigation into our system, our records showed there were no system failure, problem or any breach of security of bankx.com in processing the above activities at the date and time mentioned involving the above account.In view of this, we were very much regret to inform that the bank is unable to accede to your request for refund of the said amount."

Perkembangan dari pihak polis:.....

Artikel penuh - beli Mingguan Wanita di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.

No comments: