Monday, May 23, 2011

Sedutan Artikel MWanita - WANG POKET DARI IKLAN SYARIKAT KORPORAT


Mula menulis dalam Mingguan Wanita : Tahun 2003 
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk Artikel :  WANG POKET DARI IKLAN SYARIKAT KORPORAT    
Bil 1435 Mei 2011

......sudah tentu sukar bagi orang biasa seperti kita berjumpa satu persatu dengan syarikat korporat dan memeterai perjanjian di mana mereka membayar kita untuk perkhidmatan kita. Jadi elok kita menggunakan pihak ketiga yang akan melakukannya untuk kita. Lebih mustahak lagi pihak ini memang diakui dan biasa berurusniaga dengan syarikat-syarikat korporat seperti New Straits Times (NST),The Star,Berita Harian, Coca Cola,Bata, Intel,uMobile, CIMB Bank dan Nike.
(Hubungi saya untuk mendapat kursus ebook wang dari iklan syarikat korporat dalam Bahasa Malaysia. Ia mengandungi 10 Module dari a hingga z yang menerangkan bagaimana bermula dari "zero ke hero".)
Di Malaysia ada dua pihak ketiga sedemikian yang saya akan panggil N dan I. Mereka menjadi orang tengah antara kita dengan syarikat-syarikat di atas. Kita tidak perlu membayar yuran sebaliknya kita yang akan dibayar dengan syarat kita memenuhi keperluan pelanggan-pelanggan korporat N atai I. Apa yang kita perlu ada ialah sebuah blog (ini percuma pun boleh) dan ilmu bagaimana diterima masuk dalam rangkaian pengiklanan N dan I. Satu lagi ialah ilmu dalaman iaitu bagaimana ingin bermula dengan langkah yang betul kerana pemilihan antara pihak ketiga N atau I ini boleh menentukan pendapatan pasif kita enam bulan dari sekarang. Mudah mendapat kelulusan N tetapi pendapatan di masa akan datang terbatas. Pendapatan dari I pula lebih lumayan tetapi mereka mempunyai kriteria pemilihan yang lebih ketat. Ramai blogger berpengalaman sendiri tidak tahu pantang larang yang dikenakan oleh I menyebabkan permohonan mereka ditolak...(Untuk perincian seterusnya dapatkan Mingguan Wanita di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.)

    1 comment:

    nuargto said...

    Terima kasih di atas informasi yang diberikan..

    Hari ni dapat gaji.. Petang ni boleh beli Majalah Mingguan Wanita keluaran terbaru..

    Entri Terkini Di Blog Saya:
    Bagaimana Untuk Mengundi Blog Pilihan Anda??
    Tips Blogging: Semak kelajuan “Loading Page” Blog Anda