Thursday, January 29, 2009

Sedutan Artikel Mingguan Wanita - SURAT JEJAKA KAYA KEPADA GADIS CANTIK BERHAJAT BESAR

Mula menulis dalam Mingguan Wanita : Tahun 2003
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Mukasurat: Bergantung pada editorial sekitar 76, 80 atau 86
Tajuk: SURAT JEJAKA KAYA KEPADA GADIS CANTIK BERHAJAT BESAR  

Edisi : Bil 1315 30Jan-5 Feb 2009

"....Bagi pembaca wanita beranikah anda menulis surat seperti di bawah untuk memancing jejaka ideal pujaan anda. Bagi pembaca lelaki pula agaknya bagaimanakah jawapan anda sekiranya memang mempunyai citarasa yang dipinta wanita ini.

<>

Begitulah bunyi surat penuh harapan dari seorang wanita yang melakukan perancangan kewangannya dengan begitu kreatif tanpa perlu menanti bertahun-tahun. Pembaca lelaki bagaimana pula, apa agaknya jawapan anda, mungkinkah begini:

<>

Cadangan saya kepada pembaca semua, dalam masa kegawatan ekonomi yang bakal datang ini (kalau sememangnya ia datang sehingga menyusahkan hidup kita) cuba dapatkan pengetahuan untuk mengatasinya daripada berfikiran seperti gadis di atas. Kenapa harus bergantung kepada orang lain atau bermimpi macam Mat Jenin?....."

Artikel penuh - beli Mingguan Wanita di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.

8 comments:

Anonymous said...

Saya adalah pembaca MW-Bil 1315. Ini adalah kali pertama saya menghantar sms kepada penulis artikel. Sungguh bernas kupasan tentang 'surat jejaka kaya kepada gadis cantik berhajat besar'.
Saya faham apa yang diperkatakan tuan kerana saya juga memilikki ijazah perakaunan.Memang kelakar tapi pedas. Saya ketawa hingga mengejut rakan serumah. Tahniah. Teruskan usaha murni.

Anonymous said...

Salam, saya baru sahaja membaca surat balasan kepada seorang gadis cantik yang menginginkan lelaki kaya.Saya benar-benar tertarik dengan jawapan anda, sungguh bernas dan tepat.

Anonymous said...

Terasa amat malu seorang wanita berkata begitu.Seolah-olah tiada maruah.Diharap dapatlah menasihati wanita di luar sana yang masih leka dengan dunia kerana saya juga wanita...

Anonymous said...

Sebagai wanita saya rasa malu dengan niatnya itu, mungkin dia ini perasan dan tak sedar diri. Apa pun saya amat sokong dengan kata-kata awak itu.

Anonymous said...

Tahniah kepada saudara dengan jawapan yang diberikan. Apa la ade pada kekayaan. Saya pula terasa malunya.

Anonymous said...

Amat menarik jawapan yang anda berikan. Walaupun saya seorang gadis yang mempunyai soalan sama seperti gadis dalam artikel itu. Tetapi setelah membaca jawapan anda, ia amatlah logik sekali.

Anonymous said...

Saya baru habis membaca Mingguan Wanita keluaran awal Feb 09. Surat jejaka saya membuka minda fikiran saya.

Anonymous said...

Saya boleh salute kepada anda kerana penggunaan bahasa yang halus dan teratur dan saya boleh puji anda kerana berjaya "smash' budak perempuan berhajat besar itu. tulisan paling baik dan menarik sekali pernas saya baca, interesting sekali.