Friday, March 26, 2010

Sedutan Artikel Majallah MIDI - TIPS PENJIMATAN POWER

Mula menulis dalam MIDI : Tahun 2009
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk:TIPS PENJIMATAN POWER   
Bil 86 March 2010
Mari kita buat satu kiraan pantas hasil mengamalkan teknik penjimatan. Katakan secara puratanya satu teknik mampu memberi penjimatan sebanyak RM10 sebulan. Ini bermaksud 1 teknik = RM 10.00 dan jika 20 teknik = RM200.00. Bermaksud dalam sebulan anda mampu memperolehi RM200.00 penjimatan wang anda. Jika anda teruskan usaha anda dengan dalam setahun anda mampu berjimat sebanyak RM200 x 12 bulan = RM2400 setahun.
Kesan negatif keborosan disebut dalam Al Quran. ‘Makan dan minumlah dan jangan kamu boros, sesungguhnya Tuhan tidak menyukai golongan pemboros.’ – Surah al-A’araf: 31.
Elakkan diri menjadi seorang pembazir kerana sifat demikian tidak direstui dalam Al Quran ‘Sesungguhnya golongan pembazir adalah sahabat-sahabat syaitan.’- Surah al-Israk: 27.
===============================
(Email saya di ilmudigital@gmail.com untuk maklumat lanjut tentang e-book digital Tips Penjimatan Power  yang terbukti berkesan mampu menjimatkan ratusan wang perbelanjaan sebulan. Anda tidak lagi perlu berada dalam keadaan cemas ketika hujung bulan akibat kehabisan wang belanja. Di samping mampu kumpul modal bagi perniagaan di masa depan, anda juga tak semestinya perlu ubah hidup secara drastik.)
===============================
Artikel penuh - Beli Majallah MIDI di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.

No comments: