Sunday, May 09, 2010

Sedutan Artikel Mingguan Wanita - PERLUKAH BUAT PINJAMAN UNTUK MODAL BISNES BARU

Mula menulis dalam Mingguan Wanita : Tahun 2003 
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk Artikel : PERLUKAH BUAT PINJAMAN UNTUK MODAL BISNES BARU  
Bil 1381 May 2010
....Pengetahuan orang tempatan mengenai teknik pinjaman modal atau dana untuk perniagaan amat kurang. Peliknya kerajaan kita menyediakan berbagai dana dan peruntukan untuk menolong golongan usahawan. Saya mengaku bahawa ada pendapat usahawan senior yang tidak menggalakkan meminjam modal dari agensi pembiayaan pada ketika memulakan bisnes. Alasan mereka dari segi sejarah dan pengalaman mereka, modal pinjaman akan menjadi beban walhal bisnes yang dilakukan belum memperolehi untung pasti. Break-even pun belum tentu dan silap haribulan tidak cukup untuk membiayai operasi asas pun.
(Hubungi saya untuk mendapatkan panduan rahsia mendapat pinjaman modal dalam BAHASA MALAYSIA SECARA digital lengkap dengan spreadsheet excel.Sangat sesuai bagi mereka yang berada di pedalaman atau kurang bajet untuk menghadiri seminar)
 Jadi bagaimana kita membuat keputusan samada masih mahu melakukan pinjaman untuk bisnes. Kaedah pertama ialah melihat samada hutang (tak kira untuk bisnes atau bukan bisnes)dicam sebagai kategori hutang baik:....
(Artikel penuh - beli Mingguan Wanita di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.)

No comments: