Sunday, April 17, 2011

Sedutan Artikel MWanita - SWING TRADING BERBANDING T3


Mula menulis dalam Mingguan Wanita : Tahun 2003 
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk Artikel :  SWING TRADING BERBANDING T3   
Bil 1430 April 2011 

Timbalan Menteri Kewangan, Senator Datuk Donald Lim Siang Chai menyatakan harapan kerajaan untuk melihat pelabur runcit menyumbang 50 peratus daripada dagangan dalam pasaran saham menjelang 2020. Jumlah sekarang cuma 30 peratus, satu statistik yang tidak memberangsangkan dibandingkan dengan Jepun dan Amerika Syarikat. Kebanyakan pelabur saham berusia 40 tahun ke atas dan cuma 12% sahaja berada dalam julat umur 20-29 tahun. Beliau berkata sasaran itu boleh dicapai jika Bursa Malaysia, Suruhanjaya Sekuriti dan bank-bank pelaburan memainkan peranan masing-masing dalam mendidik orang ramai tentang faedah-faedah yang boleh diraih melalui pelaburan. Mengapakah orang muda kita kurang gemar dengan pelaburan saham? Mungkinkah kerana mereka lebih teruja dengan pelaburan forex yang lebih menyeronokkan? Atau kerana kerjaya broker saham ini sudah tidak menarik atau lumayan lagi? Mungkin mereka tidak ada peluang mempelajari asas-asas pelaburan saham yang sistematik seperti:
(Untuk pembacaan seterusnya mengenai  SWING TRADING BERBANDING T3 dapatkan Mingguan Wanita di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.)
Hubungi saya di email atau handphone saya untuk mendapatkan panduan digital sistem saham dalam Bahasa Malaysia, yang menunjukkan mengapa strategi T3 ataupun Intraday, mengikut setengah pelabur profesional adalah kurang sesuai untuk pasaran saham di Malaysia.

    No comments: