Wednesday, November 02, 2011

Sedutan Artikel MWanita - BELANJAWAN NEGARA DAN PAKAR EBOOK


Mula menulis dalam Mingguan Wanita : Tahun 2003 
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk Artikel : BELANJAWAN NEGARA DAN PAKAR EBOOK   
Bil 1459 Nov  2011
....Kenapa saya menulis ayat-ayat di atas? Beberapa minggu lepas saya ada menulis sebuah artikel bercorak keusahawanan tentang bagaimana dua wanita menggunakan deria keusahawanan mereka untuk menjana pendapatan. Seorang dengan menjalankan bisnes pemasaran produk coklat secara langsung di samping menganjur kursus mengajar membuat coklat. Beliau memang ada kemahiran dapur melakukannya. Seorang lagi tidak mempunyai kemahiran sedemikian tetapi masih berupaya menggunakan deria keusahawanannya untuk menjadikan coklat satu pendapatan. Beliau melakukannya dengan "mencuri" pengalaman dari rakannya tadi lantas membukukannya menjadi ebook. Saya tidak menerangkan lebih lanjut tentang model bisnes wanita penulis ebook tadi. Beberapa pembaca menghubungi saya untuk meminta penjelasan lanjut. Jadi ini dia.
Model bisnes ebook ini bukannya jenis di mana kita menjual hasil tulisan orang lain. Kita yang tulis sendiri tajuk yang berdasarkan pengalaman dan kepakaran kita. Dalam ertikata lain kita menukarkan ilmu yang pernah kita dapat kepada wang daripada membiarkan ia dibawa ke kubur atau diperturunkan kepada beberapa pekerja bawahan.......
(Untuk pembacaan seterusnya dapatkan Mingguan Wanita di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.Jika anda mahu melihat model bisnes ebook ini dengan lebih mendalam rujuk kursus pakar ebook reborn ini.  

No comments: