Monday, October 19, 2009

Sedutan Artikel Mingguan Wanita - SIAPA YANG BERSALAH-KES KAD PERUBATAN

Mula menulis dalam Mingguan Wanita : Tahun 2003
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Mukasurat: Bergantung pada editorial sekitar 76, 80 atau 86
Tajuk: SIAPA YANG BERSALAH-KES KAD PERUBATAN
Bil 1352 Oct 2009

Semasa saya mengendalikan latihan untuk penasihat insuran/takaful, seorang peserta mendedahkan dilemanya," Tapi Tuan,kalau saya tidak menceritakan perkara yang sebenarnya, pelanggan tidak tertarik untuk mengambil polisi/sijil. Rugilah masa dan wang saya mengejarnya selama berminggu-minggu." Pada mulanya saya anggap ini satu situasi yang timbul akibat kaedah pemasaran yang kurang cekap atau masalah tidak cukup prospek berkualiti. Namun ketika minum petang saya berkesempatan mendengar pengakuan ini pula dari peserta lain,"Kalau saya dedahkan kelemahan/kekurangan pelan syarikat saya nanti habislah peluang saya untuk pergi bercuti percuma. Lagi teruk prospek akan mengambil dengan agen lain."

Sebagai satu contoh konkrit saya gunakan produk medikal kad ataupun kad perubatan. Agen yang tidak beretika atau kurang profesional(akibat kurang pengalaman atau latihan agensi yang rapuh) sering menceritakan perkara berikut:.......

Artikel penuh - beli Mingguan Wanita di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.

2 comments:

Azizi Zulkefli said...

Tuan,

Ada tak artikel penuh untuk artikel ni. Nak cari majalah tu memang dah takda kat pasaran dah.

Sunthara said...

Artikel penuh saya tidak dapat berikan kerana perjanjian penerbitan dengan MW. Tetapi boleh order back-issue dari Karangkraf (Mingguan wanita) tak silap saya. Tapi artikel itu walaupun penuh tidak menjelaskan segalanya. Elok dapatkan buku saya Rahsia Mengurus insurans Hayat. Anda pun sudah ada insurans hayat, bukan?

Sunthara - 0178719444 ilmudigital@gmail.com