Saturday, January 14, 2012

TAMBAH PENDAPATAN DENGAN ONLINE FREELANCING


Mula menulis dalam Mingguan Wanita : Tahun 2003 
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk Artikel : TAMBAH PENDAPATAN DENGAN ONLINE FREELANCING   
Bil 1469 Jan 2012
.......Rasa-rasa macam kenal pasaran ini bukan? Tetapi ada pembaca (mereka ini samada malas atau lokek mendapatkan ilmu)yang memberikan alasan mereka tidak sanggup melakukannya kerana terpaksa melakukan kegiatan berikut:
  1. Kena buat pelancaran ebook sendiri
  2. Kena menyertai forum-forum internet untuk promosi
  3. Kena upah orang buat laman web.
  4. Susah buat promosi setiap hari ke pelbagai pasaran
  5. Susah hendak kumpul list.
  6. Leceh menubuhkan sistem affiliate atau agen untuk menjual
Alasan-alasan ini memang lemah dan bukan satu tabiat baik untuk memulakan langkah sebagai bakal usahawan. Tapi saya cuba bersikap neutral dengan bertanya apakah ada alternatif lain. Selepas sedikit pertanyaan dan kajian di luar sana saya menjumpai satu bisnes yang tidak memerlukan keenam-enam langkah di atas. Apa yang mengujakan saya ialah ada orang yang sudah melakukannya sebagai punca pendapatan yang stabil. Bisnes ini menggunakan sebuah platform internet tempat orang menawarkan apa sahaja perkhidmatan dengan harga USD 5.

Dapatkan 3 video permulaan secara percuma bagaimana memulakan bisnes ini dalam Bahasa Malaysia.

(Untuk pembacaan seterusnya dapatkan Mingguan Wanita di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.)

6 comments:

Irwan Mokh said...

Selain Fiverr.com..http://starzbux.com/ juga merupan satu pilihan yang terbaik bagi saya....

Irwan Mokh said...

Selain Fiverr.com .....http://starzbux.com/ juga merupakan satu pilihan yang baik untuk anda menjana wang dalam perniagaan online...

Sunthara said...

Boleh beri komen tentang kelebihan dan kekurangan antara kedua-dua platform tersebut? Terma kasih!

Faiz said...

Saya juga bersetuju dengan saudara Sunthara. Menjana pendapatan secara online sebenarnya adalah FAKTA! bukannya auta. Menjana pendapatan secara online memerlukan ilmu, Ada ilmu yang percuma dan ada juga yang berbayar. Kita sebenarnya tak boleh nak lokek sangat untuk mendapat ilmu. Ada ilmu yang percuma dan ada juga yang berbayar. Bila dah ada ilmu kita praktikkan. Tindakan itu penting. Ada ilmu sahaja pun tak guna kalau tak bertindak. Pada saya ilmu untuk menjana pendapatan secara online tidaklah sesusah mana, cuma memerlukan kerajinan sahaja. Ianya tidak memerlukan formula Algebra pun untuk berjaya. Betulkan saya kalau saya salah saudara Sunthara.

Sunthara said...

Komen En Faiz memang berasas, malangnya cuma sebahagian kecil pembaca yang akan sanggup melabur masa, wang dan keringat untuk melakukannya. Yang lain tidak rela berkorban atau mahu duit cepat.

Faiz said...

Disebabkan tidak sanggup berkorban masa, wang ringgit dan keringat, ianya telah membuka ruang dan peluang kepada penipu-penipu alam siber untuk menipu mereka. Sebab apa mereka boleh kena tipu? sebab tiadanya ilmu. Jadi pesan saya, berkorbanlah untuk mendapatkan ilmu.