Saturday, June 26, 2010

Sedutan Artikel Majallah MIDI - TABUNG PENDIDIKAN ANAK DULU DAN SEKARANG

Mula menulis dalam MIDI : Tahun 2009
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk: TABUNG PENDIDIKAN ANAK DULU DAN SEKARANG
Bil 91 June 2010
Saya ingin menyarankan agar ibu bapa menilai semula apa yang mereka sediakan untuk tabungan pendidikan anak-anak mereka. Adakah anda benar-benar yakin perancangan lepas, bernilai katakan RM50,000 pada masa tersebut, masih relevan sekarang dengan keadaan inflasi dan segala barangan serta perkhidmatan yang setiap tahun naik . Berita baiknya ialah di negara kita ada bermacam jenis pelan pendidikan contohnya insurans, takaful, unit amanah, hartanah dan saham. Kesesuaiannya bergantung kepada keperluan dan kemampuan setiap individu. Ada yang boleh melabur sendiri, ada yang tidak dapat berbuat demikian. Ada pula yang hanya ada sedikit wang lebihan untuk disimpan. Buku-buku saya, Bijak Urus Wang Kunci Bebas Hutang, Rahsia Melabur Unit Amanah dan Rahsia Mengurus Insurans Hayat membandingkan kesesuaian, kekuatan dan kelemahan pelan-pelan tersebut.

Kenapa tidak ibu-ibu yang kerap berjumpa di salun atau butik berbincang tentang pendidikan anak pula. Lupakan sebentar topik-topik seperti resepi masakan atau kes poligami artis. Ini satu dialog antara 3 orang wanita berbeza keturunan tentang perancangan pendidikan anak mereka.
(Hubungi saya dengan email atau sms untuk mendapatkan senarai 14 ebook digital merangkumi pelbagai aspek perancangan kewangan dan bisnes. Ianya dalam BAHASA MALAYSIA format digital  dan buku hardcopy . Sangat sesuai bagi mereka yang berada di pedalaman atau kurang bajet untuk menghadiri seminar kewangan.)
Artikel penuh - Beli Majallah MIDI di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.

No comments: