Thursday, July 08, 2010

Sedutan Artikel Majallah MIDI - BAGAIMANA KALAU DIISTIHAR MUFLIS

Mula menulis dalam MIDI : Tahun 2009
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk: BAGAIMANA KALAU DIISTIHAR MUFLIS
Bil 92 July 2010
.........Kita ambil situasi berikut. Seorang bekas wanita kerjaya kini menjadi suri rumah kerana menjadi jururawat tak rasmi kepada anak istimewanya. Aset yang ada sebuah rumah teres di bawah namanya dengan nama suami dan sebuah kereta di bawah nama abang ipar. Liabiliti yang ada macam biasa, hutang peribadi dan hutang kad kredit. Pendapatan suami bergantung kepada komisen semata dan tidak tetap. Kalau dapat komisen tinggi pun akan lesap perlahan-lahan kerana belanja untuk belanja anak istimewa.  

Dalam keadaan sedemikian memang beliau tidak mampu untuk membayar balik semua hutang-hutangnya. Sudah tentu timbul kegusaran dalam hatinya samada akan dijatuhkan muflis tidak lama lagi. Sekiranya ada kemungkinan, apakah rumah teres tempat anak beranak bernaung patut dijual bagi melangsaikan hutang-hutang yang lain..........

Artikel penuh - Beli Majallah MIDI di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.
(Hubungi saya dengan email atau sms untuk mendapatkan senarai 14 ebook digital merangkumi pelbagai aspek perancangan kewangan dan bisnes. Ianya dalam BAHASA MALAYSIA format digital  dan buku hardcopy . Sangat sesuai bagi mereka yang berada di pedalaman atau kurang bajet untuk menghadiri seminar)

No comments: