Monday, July 26, 2010

Sedutan Artikel Mingguan Wanita-SYARIKAT GERGASI TEMPATAN JADI SASARAN

Mula menulis dalam Mingguan Wanita : Tahun 2003 
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk Artikel : SYARIKAT GERGASI TEMPATAN JADI SASARAN
Bil 1392 July 2010
Nampaknya penyangak cyber ini sungguh rajin mencari jerat baru, kali ini menggunakan nama korporat yang tidak asing lagi (Syarikat Gergasi P)kepada rakyat negara kita. Bagi saya lebih mudah mengesan unsur penipuan kerana dengan satu panggilan sahaja sudah dapat pengesahan bahawa ianya omong kosong. Lihat sahaja emel berikut, beberapa maklumat berkaitan syarikat P terpaksa dipadamkan supaya tidak mendatangkan masalah undang-undang:
(Emel penuh diberikan dalam artikel sebenar dalam majallah)
Satu panggilan ke ibu pejabat Syarikat P sudah cukup membuktikan memang tidak ada tajaan sedemikian. Bagi pembaca yang mahir berbahasa dan menulis dalam Bahasa Inggeris pula dapat menilai sendiri gaya bahasa lintang pukang yang digunakan. Email menggunakan nama Syarikat P ini sebenarnya sudah banyak kali muncul dalam pelbagai samaran baik dari segi umpan atau penghantarnya. Antara alasan/umpan yang digunakan ialah Promo Hari Raya, Tawaran Kerja Berprestij dan Kad ATM Jenama Syarikat P........
(Artikel penuh - beli Mingguan Wanita di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.
(Hubungi saya di talian 017-8719444 atau email ilmudigital@gmail.com untuk mendapatkan lebih 10 ebook dalam Bahasa Malaysia tentang pelbagai pengurusan kewangan dan bisnes . )

No comments: