Saturday, September 25, 2010

Sedutan Artikel MIDI - JADIKAN PENGALAMAN SEBAGAI MESIN WANG

Mula menulis dalam MIDI : Tahun 2009

Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk: JADIKAN PENGALAMAN SEBAGAI MESIN WANG 
Bil 97 Sept 2010
.........Kita boleh menjana pendapatan dengan membukukan pengalaman atau pengetahuan kita supaya dapat dikongsi bersama oleh orang ramai. Cara tradisi melakukannya ialah dengan mengarang buku informasi. Namun setiap bulan pihak penerbit tradisional buku hardcopy terpaksa menolak puluhan karya oleh penulis-penulis tempatan. Adakah cara lain?
Sebenarnya ada dan mungkin peluang ini berkali-kali lebih bagus! Terima kasih kepada Internet. Internet kerana tidak lagi perlu menghantar manuskrip kepada penerbit atau berbelanja banyak untuk pemasaran berkesan. Cara moden melakukannya ialah menulis ebook dan kemudian memasarkannya. Ini bukan skim cepat kaya malah ia adalah perniagaan yang melibatkan urusan jual beli buku digital. Ada penjual ebook ada pembeli ebook. Pembeli bayar harga ebook, penjual berikan ebook kepada pembeli.
Nama ebook berasal dari electronic book. Ia diedarkan dalam format pdf ataupun format "exe". Cara penghasilan cuma dua langkah,tulis dalam perisian seperti Microsoft Word atau Open Office kemudian tukarkan kepada fail pdf (Portable Document Format)...........

Artikel penuh - Beli Majallah MIDI di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.
(Hubungi saya dengan email atau sms untuk maklumat lanjut tentang kursus digital bagaimana menulis dan memasarkan ebook karya sendiri sehingga menjadi best seller. Ada 6 module dari A-Z di samping tambahan 5 bonus perkongsian daripada penulis-penulis ebook yang popular di Malaysia. Sangat sesuai bagi mereka yang kurang bajet untuk menghadiri seminar)

No comments: