Friday, September 17, 2010

Sedutan Artikel Mingguan Wanita - CABARAN ISTERI SELEPAS SUAMI DIBUNUH

Mula menulis dalam Mingguan Wanita : Tahun 2003 
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk Artikel : CABARAN ISTERI SELEPAS SUAMI DIBUNUH
Bil 1399 Sept 2010 
......Puan X terpaksa mengendalikan urusan perniagaannya secara bersendirian. Beliau bukanlah seorang peniaga wanita yang mahir tetapi beliau gagahi  juga demi ingatan  kepada  suami  tercinta.  Ketidakupayaan  beliau  mengendalikan perniagaan  bekas  suaminya  telah  menyebabkan  perniagaan  tersebut mengalami masalah kewangan. Beliau akur dengan perkembangan perlahan perniagaannya  dan  hanya  mampu  melihat  tanpa  berbuat  apa-apa. Sehinggalah pada satu ketika, Puan X bertekad untuk keluar dari bandar dan tinggal bersama ibunya.  
Malang  sekali, Puan  X  tidak  dapat  lari  dari  gangguan  pemungut  hutang. Beliau  berjaya  melangsaikan  hutang  tersebut  dengan  menjual  perniagaan bekas  suaminya.  Akan  tetapi,  terdapat  satu  hutang  kenderaan  yang  tidak dapat beliau jelaskan. Mendiang suaminya telah membeli kenderaan Van dan membayar ansuran bulanan selama 5 bulan sebelum beliau dibunuh.......... 
......(Artikel penuh - beli Mingguan Wanita di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.)
(Hubungi saya dengan email atau sms untuk mendapatkan senarai lebih 10 ebook digital merangkumi pelbagai aspek perancangan kewangan dan bisnes. Ianya dalam BAHASA MALAYSIA format digital .Sangat sesuai bagi mereka yang kurang bajet untuk menghadiri seminar)

No comments: