Sunday, September 26, 2010

Sedutan Artikel MWanita - BERKORBAN APA SAJA BAWA PADAH KEWANGAN

Mula menulis dalam Mingguan Wanita : Tahun 2003 
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk Artikel : BERKORBAN APA SAJA BAWA PADAH KEWANGAN  
Bil 1401 Sept/Oct 2010 
......Apabila perniagaan suami mula menampakkan kemunduran, suami beliau telah meminta Rahimah untuk mendapatkan bantuan kewangan. Beliau telah menyerahkan apa sahaja yang beliau miliki malah menggunakan kad kredit ke tahap maksimum bagi membantu perniagaan suami. Suami Rahimah masih percaya bahawa pelaburan yang dibuat ke atas perniagaan yang kini berada ditahap membimbangkan akan dapat membantu menaikkan perniagaan itu semula apabila pelaburan tambahan dibuat. Disebabkan oleh tindakan suami yang tidak tahu mengurus dan melabur wang, Rahimah kini berada di dalam keadaan tertekan setelah semua kad kredit mencapai tahap maksimum malah akaun bank beliau turut berada di tahap sifar.
Mana-mana wanita yang menghampiri usia 50-an inginkan persaraan yang selesa. Tetapi Rahimah dibebani dengan hutang piutang yang banyak. Disebabkan tidak dapat mengawal bebanan hutang yang menimbun, suami beliau telah menceraikan beliau dan meninggalkan beban hutang sebanyak RM80,000. Rahimah tidak percaya dengan nasib yang menimpanya dan dihantui dengan fikiran yang kusut untuk menyelesaikan hutangnya yang banyak. ......... 
(Artikel penuh - beli Mingguan Wanita di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.)
(Hubungi saya dengan email atau sms untuk mendapatkan senarai lebih 10 ebook digital merangkumi pelbagai aspek perancangan kewangan dan bisnes. Ianya dalam BAHASA MALAYSIA format digital .Sangat sesuai bagi mereka yang kurang bajet untuk menghadiri seminar)

No comments: