Thursday, December 23, 2010

Sedutan Artikel MWanita - KEMAHIRAN TEMUDUGA DALAM URUS KEWANGAN


Mula menulis dalam Mingguan Wanita : Tahun 2003 
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk Artikel : KEMAHIRAN TEMUDUGA DALAM URUS KEWANGAN 
 Bil 1414 Dis 2010 
...........Jika difikirkan bekerja makan gaji pun boleh menjadikan seorang itu bebas kewangan dengan syarat pandai mengurus wang DAN meningkatkan gaji supaya sentiasa meninggalkan inflasi jauh ke belakang. Di sinilah elemen pembaikan diri iaitu sejauh mana seorang pekerja itu boleh "memasarkan" dirinya supaya boleh meyakinkan majikan atau bakal majikan. Layak atau tidak dia dibayar gaji sebanyak yang di minta? Tidak semestinya kalau dia ada keupayaan tetapi kalau tidak pandai "menjual" pasti akan gagal semasa tapisan. Tapisan ini ialah proses temuduga.
(Hubungi saya untuk maklumat lanjut pakej digital panduan lengkap Teknik Menjawab Soalan Temuduga terdiri dari koleksi 100 soalan yang sering ditanya ketika sesi temuduga, koleksi Surat Berkaitan Pekerjaan dan Panduan Lengkap Menulis Resume Yang Berkesan. SKEMA jawapan semua soalan diberi dalam dwi-bahasa iaitu Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.)

Bayangkan kesihatan kewangan anda jika dapat menguasai teknik menjawab temuduga. Faedah dari segi kewangan peribadi tanpa perlu berniaga sepenuh masa:
  • Bekerja di syarikat yang menawarkan pelbagai insentif seperti bonus 3 bulan gaji, bonus 6 bulan gaji dan sebagainya.
  • Memiliki kereta, rumah atau percutian idaman anda, setelah anda memperoleh gaji yang lebih banyak lagi daripada sekarang di tempat lain.
  • Bekerja di syarikat yang menawarkan lebih banyak elaun-elaun khas seperti rawatan hospital percuma, pelancongan percuma dan sebagainya.
  • Boleh simpan lebih duit untuk wawasan kewangan lain
  • Dapat membayar hutang dengan lebih cepat.....
(Artikel penuh - beli Mingguan Wanita di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.)

No comments: