Friday, February 25, 2011

Sedutan Artikel MWanita - PELABUR PAK TURUT


Mula menulis dalam Mingguan Wanita : Tahun 2003 
Tajuk Ruangan: Mengurus Kewangan
Tajuk Artikel : PELABUR PAK TURUT
Bil 1423 Feb/March 2011 

....Semua maklumat dalam dunia pelaburan bersifat dinamik jadi gunakan maklumat di sini sebagai panduan sahaja. Selalu semak dengan data terkini dari media atau internet. Jangan sekali-kali jadi pelabur pak turut yang mengikut sahaja apa kata jurujual atau agen.....
Bagi yang tidak mempunyai modal yang besar dan malas mahu mengambil risiko simpan emas sebab takut hilang mahu pun dicuri orang, maka mereka kini mempunyai pilihan untuk membuka Akaun Simpanan Pelaburan Emas atau Gold Saving Account. Perhatikan saya guna dua frasa penting "tidak mempunyai modal yang besar" dan "risiko simpan emas". Pelaburan emas sebenarnya ada dua kaedah, pertama emas dibeli secara fizikal dan kita yang simpan , kedua tidak dibeli secara fizikal (mungkin boleh tengok sekejap) tetapi disimpan oleh pihak ketiga.

Hubungi saya untuk mendapat pakej panduan digital (bukan buku biasa) akaun pelaburan emas bank-bank di Malaysia yang mengandungi tiga modul iaitu Kajian Kes Akaun Pelaburan Emas, Panduan Memilih Pelaburan Menguntungkan dan Panduan Fakta Emas. (Artikel penuh Mingguan Wanita di kedai-kedai buku, besar atau kecil berhampiran anda.)

    No comments: